کردیتی : همه چیز درباره اعتبار سنجی بانکی

کردیتی یک وبلاگ تخخصصی پیرامون موضوعات اعتبار سنجی بانکی و رتبه اعتباری مالی است

کردیتی : همه چیز درباره اعتبار سنجی بانکی

کردیتی یک وبلاگ تخخصصی پیرامون موضوعات اعتبار سنجی بانکی و رتبه اعتباری مالی است

  • ۰
  • ۰

استفاده از روش "امتیاز اعتبار" مزایای قابل توجهی دارد. از یک طرف هزینه ها را کاهش می دهد زیرا تعامل چهره به چهره بین بانک ها و مشتریان را محدود می کند. مؤسسات مالی همچنین می توانند وام ها را بر اساس سابقه اعتباری وام گیرنده و اسناد ارائه شده توسط متقاضی به صورت الکترونیکی تأیید کنند. علاوه بر این، به طور چشمگیری سرعت تصویب وام را افزایش می دهد.

به عنوان مثال، مطالعه ای توسط شرکت مالی بین المللی (IFC) نشان داد که در کانادا دوره تصویب وام برای یک SME از 9 (حداکثر زمان تا دو هفته وجود داشت) به 3 روز پس از 18 ماه استفاده از "اعتبارسنجی" کاهش یافت. روش امتیاز دهی همان مطالعه نشان داد که میانگین کارمزد پردازش وام برای SMEها از 250 دلار به 100 دلار کاهش یافته است.

پیشنهاد مطالعه : پرداخت به موقع بزرگترین فاکتور امتیازدهی اعتباری بانکی

این مدل نه تنها برای SMEها بلکه برای مؤسسات مالی نیز سودمند است. به عنوان مثال، به بانک ها کمک می کند تا فرآیندهای وام را ساده کنند، هزینه ها را کاهش می دهد و به افزایش تعداد وام های تایید شده کمک می کند. علاوه بر این، دسترسی به تاریخچه اعتبار شرکت‌های کوچک و متوسط، نیاز به کسب اطلاعات در مورد صورت‌های مالی آن‌ها را کاهش می‌دهد، که نه تنها یافتن آن دشوار است، بلکه قابل اعتماد نیست.

به همین ترتیب، این مدل عینیت و شفافیت بیشتری را هنگام تصویب وام‌ها فراهم می‌کند، زیرا همه وام‌گیرندگان باید شرایط یکسانی را بدون توجه به اندازه، بخش یا سایر عوامل تبعیض‌آمیز که ممکن است در گذشته در نظر گرفته شده‌اند، برآورده کنند.

  • ۰۰/۱۲/۲۳

مالی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی