کردیتی : همه چیز درباره اعتبار سنجی بانکی

کردیتی یک وبلاگ تخخصصی پیرامون موضوعات اعتبار سنجی بانکی و رتبه اعتباری مالی است

کردیتی : همه چیز درباره اعتبار سنجی بانکی

کردیتی یک وبلاگ تخخصصی پیرامون موضوعات اعتبار سنجی بانکی و رتبه اعتباری مالی است

  • ۰
  • ۰

FICO از چیزی به نام "پرش کارت امتیازی" استفاده می کند که افراد با خطرات مشابه را جمع آوری می کند. اگر دائماً در پرداخت‌ها تأخیر دارید، ممکن است در کارت امتیازی با سایر دیر پرداخت‌کنندگان قرار بگیرید. FICO با تغییر عادات خود و پرداخت صورتحساب ها در هر ماه، می تواند شما را به یک جدول امتیازی متفاوت با مجموعه متفاوتی از پرداخت کنندگان منتقل کند.

FICO اطلاعاتی در مورد نحوه تخصیص کارت امتیازی به مصرف کنندگان ارائه نمی دهد، اما پرش به یک کارت امتیازی جدید احتمالاً به معنای تغییر امتیاز اعتباری است. با این حال، روش دقیق تحت اسرار تجاری FICO قرار می گیرد.

اینجا چیزی است که راز نیست:

سریع ترین راه برای کسب امتیاز اعتبارسنجی بانکی عالی این است که تمام صورت حساب های خود را به موقع و هر ماه پرداخت کنید. عادت زنانه. این کار را در طی چند سال انجام دهید و عملاً امتیاز اعتباری عالی را تضمین خواهید کرد.

از نظر تئوری، این عالی به نظر می رسد. اما اکثر مردم برای پرداخت هر قبض، هر ماه به چالش کشیده می شوند. فرض کنید یک ماه هدایای تولد زیادی برای خرید وجود دارد یا در طول تعطیلات بیش از حد خرج می کنید. استفاده از کارت اعتباری شما افزایش خواهد یافت. اگر اینطور باشد، ممکن است امتیاز اعتباری شما پایین بیاید.

در مورد تأخیر در پرداخت وام مسکن، وام های خودرو یا هر وام اقساطی دیگری که به طور منظم سررسید می شود، یکسان است.

اما وقتی آن نقطه شیرین مالی گریزان را پیدا کردید - شاید از سفر به مرکز خرید صرفنظر کنید، تمام وعده های غذایی خود را در خانه بخورید، تعطیلات یک هفته ای خود را در ساحل بگذرانید، در حالی که بدهی های کارت اعتباری، وام های دانشجویی یا سایر صورت حساب های معمولی را پرداخت کنید. امتیاز اعتباری باید پرش کند.

چگونه یک امتیاز اعتباری خوب ایجاد کنیم
برای مصرف‌کنندگانی که پیش‌بینی‌پذیری را دوست دارند، روش‌های آزموده‌شده و واقعی برای داشتن یک امتیاز اعتباری ثابت و پایدار وجود دارد:
پرداخت به موقع - هیچ چیز به اندازه پرداخت های دیرهنگام بر امتیاز اعتباری شما تأثیر نمی گذارد. هیچ چی! آنها یک اثر منفی فوری دارند، اما همچنین تا هفت سال در گزارش شما باقی می مانند. چرا امتیاز اعتباری من با پرداخت به موقع کاهش می یابد؟ اگر سوال این است، می‌توان عوامل دیگری را در نظر گرفت.
از کمتر از 30 درصد اعتبار موجود استفاده کنید - اگر محدودیت 1000 دلاری برای کارت اعتباری خود دارید، بیش از 300 دلار در ماه از آن هزینه نکنید. در واقع 200 دلار بهتر است. هرچه فضای بیشتری در دسترس بگذارید، امتیاز اعتباری شما بالاتر خواهد بود.


خود را به سه کارت اعتباری محدود کنید - با کارت های کمتر، پیگیری هزینه ها آسان تر است. همچنین وسوسه به حداکثر رساندن چند کارت را کاهش می دهد. مطمئناً، داشتن یک کارت اضافی برای رسیدگی به شرایط اضطراری غیرمنتظره، مانند تعمیر خودرو، همیشه خوب است. مطمئن شوید که کارت‌ها را بچرخانید تا هر کدام عملی را نشان دهند. اما همیشه مطمئن باشید که همه آنها را در پایان هر ماه پرداخت کنید.


فقط در صورت لزوم برای اعتبار درخواست دهید - فقط زمانی که به آن نیاز دارید و توانایی پرداخت آن را دارید از اعتبار استفاده کنید. ما می دانیم که احتمالاً مملو از برنامه های کارت اعتباری و وام خودکار شده اید، اما فورا آنها را پرتاب کنید. نیازی نیست امتیاز اعتباری خود را به خطر بیندازید، که به شدت تحت تأثیر پرداخت های از دست رفته از هر نوع است. اگر اعتبار موجود خود را محدود کنید، فرصت خود را برای از دست دادن پرداخت نیز محدود می کنید.

  • ۰۰/۱۲/۲۳

مالی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی